söndag 23 december 2012

God Jul!

 Imorgon är det julafton. Vi ska som vanligt fira jul på varsitt håll hos våra familjer.
Vi struntade i att sätta upp julgran iår. Men vi har fått en jättefin utebelysning av Hinkas mamma Gunilla som vi har satt upp längst våran långa altan. 12 meter lång ljusslinga lyser upp jättevackert :)

 Jag satt i 5 timmar och slog in alla 30 julklappar för nån kväll sen.

 Och missen var med mig hela tiden och skulle "hjälpa till" med julklappsinslagningen. Hon lekte också en del i min skräppåse bredvid :)

 Vi har äntligen valt ut och beställt ett kök från IKEA. Det kommer om ca 5 veckor. Så igår och idag har Kalle och Hinkas rivit bort en vägg och ett städskåp i köket. Där ska side by side kyl/frysen stå och så ville jag ha bort det dumma hörnet längst bort till vänster så där ska vi ha trekantiga hyllor hela vägen upp.

 Så i förrgår kvälls höll vi på med akvariet i 5,5 timmar. Det stod i köket precis vid väggen som skulle rivas, så vi gjorde rent det, tömde på nästan allt vatten och flyttade in det på kontoret och fyllde på med vatten och allt igen. Det blev jättebra!

 Förra helgen åkte jag och Hinkas ner till Gävle för att julhandla och mysa. Vi bodde i lägenheten. När vi kom fram på fredagkväll så kollade vi på en film på datorn. "Madagascar 3". Och på dagen på lördag så gick vi på IKEA och i massa affärer och handlade.
På kvällen skulle vi gå på 3D-bio och se filmen "The Hobbit". Men en stund innan vi skulle gå ifrån lägenheten började jag att må illa. Det blev värre och värre så vi struntade i att gå på filmen och tur var väl det för efter en stund fick jag springa och kräkas. Jag hade fått magsjuka! Det var hemskt. Spydde och sprang på toan hela kvällen och natten, i 12 timmar höll det på. Och inte fick jag behålla något vatten eller dricka. Och jag var såå törstig!
Jag mådde så dålig. Alldeles svimfärdig när jag var uppe och gick. Hade nog feber också för jag låg med alla kläder på under täcket och frös som bara den och yrade.
Hinkas packade in alla saker och mig i bilen några timmar efter jag slutat spytt på söndagmorgon och körde hem. Han köpte en stor coca cola åt mig så jag fick i mig lite energi. Mådde lite bättre av det. Väl hemma låg jag i soffan och var illamående, hade ont i magen och var helt slut i fyra dagar.
Hinkas fick aldrig någon magsjuka iaf :)

 För några veckor sen fick vi äntligen vår kära Audi såld!
Lite tråkigt men "på köpet" fick vi en ny bil. En vit Volvo V70 -04. Den har gått som polisbil nere i Nacka tills för 2-3 år sen. Har haft blåljus och klistermärken över hela bilen. Kul! Det som är kvar från polistiden är tre stora antenner bak på taket så det ser ut som en civilbil. Vi åkte runt och skrämde några volvoraggare på Sveg första helgen ;)

 Den går bra och är en fin bil. Nackdelen är att den har gått 32.000 mil, men den är servad väldigt ofta som polisbil. Och andra nackdelen är att det är en automat. Jag har aldrig kört automat. Men jag ska prova någon dag. Jag har kört lilla blåa Polon nu istället :)

Knäppte för ett tag sen kort på när Ulvkällas alla 20 skator hade möte uppe i en björk här. Det var en ovanlig syn :)

// Millan

1 kommentar:

  1. Stackars er när ni skulle mysa och gå på bio i Gävle!!
    Spännande att se hur det kommer att bli i "nya" köket.
    EN RIKTIGT GOD JUL ÖNSKAR VI I LINSELL!!

    SvaraRadera