tisdag 8 maj 2012

Turbobyte igen

Snälla Kalle har lyft ur motorn på vår Audi förra veckan för att kolla vad som gått sönder. Och det var turbosarna som pajat....igen. Vi bytte ju dom för 2 år sen bara. Men dom gick väl sönder när vevhusventilationen frös (i år igen) och den tryckte ur sig massa olja för några veckor sen.
Jag har iaf packat ner båda turbosarna (bilden) i en kartong och skickat iväg idag för renovering/byte till samma ställe som för 2 år sen. Vi vet iaf att EN turbo är trasig. Men vi skickar båda ändå för säkerhets skull. Får väl kolla sen om det är nå mer som gått sönder på bilen :/

Ikväll kom glassbilen hit. Det var många som köpt glass så den var väldigt sen, kl var 22. Jag köpte tre olika sorters glass :)
Tidigare ikväll har jag varit och simmat längder i badhuset med mamma, Saga och Maud. Jag blev helt färdig i låren och andningen men jag kämpade på. Det bästa med att simma är ju att man inte svettas ;)
Innan badet åt jag middag hos mamma, fiskbullar. Och efter badet åkte jag och lämnade in kartonger till pappersinsamlingen. Jag hade hela bilen full med kartonger och papper. Sen var jag hem till pappa och Eva en sväng och kollade när dom lastade ner småsten i gropar dom grävt. Dom ska bygga en vedbod :)
Annars har jag jobbat 7-16 idag, tankat bilen, vattna blommor, handlat och varit ute med katten en sväng. Hunnit med en del idag :)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar