tisdag 17 augusti 2010

Semestern går mot sin ände

Hinkas började jobba igår igen efter semestern, och jag börjar nästa vecka. Tråkigt, men så är det ju. Men vi har ju haft semester i 5 veckor så vi är nöjda ändå.
För två veckor sen var vi i Rättvik på Classic car week (som vi är varje år) i tre dagar. Vi bodde med min familj som var där med husvagnen. Efter det var vi till Ortholmen och var där i tre dagar. Jag ska lägga in kort på allt det........ganska snart tror jag ;)

Lina och Nova var oxå med till Rättvik och sen stannade dom i Sveg i en vecka till så jag har varit mycket med dom. Vi har kollat på film hos mamma till sena nätter. I Söndags åkte dom hem så jag följde med halvvägs till Sundsvall och handlade på IKEA ganska mycket......igen, till kontoret vi ska göra iordning. När Lina och jag handlat klart, precis när IKEA stängde kl 19 kom Hinkas och hämtade mig. Han har ju varit i Härnösand och åkt motorcykel på bana i 3 dagar, så han var på väg hem. Vi lastade in allt jag köpt bak i ambulansen tillsammans med motorcykeln. Det var bla en hurts, kontorsstol och 2 st 2 meters skrivbordsskivor.
Igår var jag med Linda och hennes bäbis Alva hela eftermiddagen. Vi åt en varsin mjukglass på centrum, handlade på konsum och sen följde jag med hem till deras lägenhet på myrgränd som dom nyss flyttat in i. På kvällen la jag ut mammas bil på blocket.
Idag följde jag med mamma och syster Cissi till Härjevik och solade och badade lite på eftermiddagen.
När Hinkas slutade jobba åkte vi till Linsell och hämtade Daniel, Han har gips på foten och hoppar på kryckor efter att ha fått 2 ton på foten på jobbet för en vecka sen, så han ville göra nå annat än att ligga hemma så han ska sova här hos oss inatt. Vi har kollat på en film och nu är vi inne på andra filmen. Nya fängelsefilmer båda två.

Jag har vänt på dygnet rejält nu sista veckan på semestern. Lagt mig vid 2.30 och kliver upp 12.30 ungefär, får nog börja vända tillbaka om jag ska upp och jobba på Måndag ;)

// Millan

1 kommentar:

  1. dags att vända tillbaka på dygnet nu så man kan få träffa dej...mamma

    SvaraRadera