söndag 29 augusti 2010

Lugn Helg

Ja nu har jag jobbat i en vecka efter semestern och det har gått bra. Jag tänkte ju till när jag la jobb-schemat i våras så jag mjukstartade med bara 3 st 5-timmars dagar den här första veckan ;)
I torsdags kväll åkte jag och mamma på bilbingon, vi tänkte vinna högsta vinsten på 35.000 :- men ingen vann det. Vi var jättenära att få bingo flera gånger och höll handen redo på tutan, men icke. Men i sista bingon vann Mamma 500 :- så då fick jag tuta, och hon var så snäll och delade det med mig. Tack mamma! Nu på torsdag är det 50.000 :- i högsta vinst så det tänkte jag vinna :)

Hinkas har kommit hem ikväll efter att ha varit nere i Bålsta sen i torsdag med motorcykeln. Han har gått utbildning för att bli mc instruktör på bana.
Mamma och Oskar har varit till Norge i helgen och plockat kantareller så jag har rått om småsyskona. När dom kom hem vid kl 18 ikväll åkte jag dit och fick fisk, potatis och flötgröt, och borsta lite kantareller för dom hade med sig flera korgar.
Lillasyster Saga har sovit hos mig i helgen så vi har bl a spelat lite tv-spel.
Igårkvälls var jag hos pappa och Eva och åt fläskfilé, pommes och rödvinssås. Efter det spelade vi några omgångar Alfapet. Pappa undrade vad det var i min coka cola, för jag fnittrade, läste fel och kunde inte prata riktigt ibland ;)
Efter vi spelat klart runt 23.30 åkte jag och Saga ut och raggade runt på Sveg ända till 2.15. Det var ju avslutning på storön så lillebror Samuel var dj på discot. Jag ringde och kollade både Samuel, och syster Cissi som var ute och drack, så jag kände mig som nån morsa ;)

Imorgon ska jag till Ö-sund till lungmottagningen och göra lite blåstest igen (antar jag). Sen jobbar jag bara tisdag-torsdag den här veckan. Lyxigt värre :)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar