onsdag 8 september 2010

Nu kommer hösten

Här skrivs det flitigt........Nä ;)
Jag var ju till Ö-sund på lungmottagningen förra måndagen för att prata lite om mina astmamediciner. Eftersom jag varit lite smått förkyld i flera veckor så röntgade dom mina bihålor, och jag hade lite vätska där och det såg lite svullet och irriterat ut så jag fick en penicillin-kur i 10 dagar, sista dagen är imorgon.

Jag är bättre i förkylningen men jag har ofta lite ont i huvudet och är sååå trött! Det är Hinkas oxå, det kanske många är nu när sommaren och semestern är slut och hösten och kylan kommer. Men det blir väl bättre.
Ja sommaren är slut nu och hösten är här. Det blir gulare på träden varje dag, det är kyligt i luften och getingarna är slöa och kommer in om man har dörren öppen. Fy för getingar. Ska väl snart putsa fönster, bära in utemöblerna, klippa häcken och rensa rabatterna innan snön kommer.
Idag har då solen värmt, till skillnad mot många andra dagar då det varit lite kallt. Har ju till och med fått skrapa is på bilrutan kl 7 på morgonen när jag skulle till jobbet en dag. Det är en sak jag inte ser fram emot i vinter...skrapa is :(

Jag var på bilbingo med Linda i Torsdags, men vi vann inget. Och ingen vann storvinsten på 50.000 kr så imorgon är det höjt till 60.000 kr. Jag kanske ska dit och prova en gång till ;)

Hinkas bror Fredrik har varit hem och hälsat på nu i några dagar så vi har varit till Linsell och umgåtts med han och han har sovit här hos oss i två nätter. Vi har kollat på filmer och fiskat med båt i Linsellsjön och i Ortholmen i helgen. Hinkas fick en gädda på 3 kilo och jag en som bara vägde 1,5 kilo.
Vi har ju haft våran bmw M5 ute på annons på blocket sen slutet av Maj, och nu äntligen är det en kille som ska komma i helgen eller nästa helg och köpa den. Det är jättemånga som mailat och varit intresserade men 90 % av dom vill byta mot sina bilar och det vill inte vi. Övriga bara slutade skriva eller försökte pruta rejält.

Jag ska lägga upp kort från Rättvik oxå nån dag. Har inte orkat och så har det glömts bort :)
// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar