tisdag 21 september 2010

Måla måla

Vi har då äntligen varit och köpt lister förra veckan som vi ska ha till tre rum som vi renoverat. tak- och golvlister så det blev 60 meter list.
Vi har målat två lager så det blir mörkt mörkt brunt, nästan svart. Sen ska vi lacka dom en gång oxå. Så vi kanske kan sätta upp dom i slutet av veckan. Kul att det går framåt med renoveringen.
Det är väl modernare med vita lister men jag tycker det är fint med mörka lister och hela huset har redan bruna lister och även runt fönster och dörrar, men det är 30 år sen dom målades så dom är bleka och fula, usch! Vill göra om allt, helst nu på en gång ;)

Jag har jobbat i helgen, och nu har jag varit ledig två dagar så Audin har fått stått för nu låter det hemskt av drivknuten. Det låter bara man svänger lite nu och även i mindre gupp. Man skäms när man kör på Sveg. Har då hämtat delarna så dom ligger redo i bilen tills svärfar får tid att meka. Han har fullt upp med älgjakt just nu :)

// Millan

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot att komma och kika när jag kommer till Sveget nästa gång...för då har ni säkert gjort någe mer nytt sen jag var hemma sist :D
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Grattis igen syster! Ja det blir ju kanske lite nytt, om vi hunnit klart med kontoret :) Kramar // Millan

    SvaraRadera