onsdag 6 juni 2012

Bowling med jobbet



 För en vecka sen åkte jag och mina kollegor till Vemdalen för att bowla på Husky.
Det var fjärde gången jag bowlade och det var jättekul. Jag tror alla tyckte att det var roligt :)
Vi hade bokat alla fyra banorna i en timme. Första omgången fick min kära granne Maria högst poäng av oss alla 14, och jag kom 2:a. Men andra omgången hade jag högst poäng och vann :D

 Efter bowlingen åt vi middag där. Det var dukat ett långbord till oss. Vi fick räktoast till förrätt och sen nå kött med potatisgratäng. Det var jättegott, men det var alldeles för stor portion.

Efterrätten bestod av citronkaka, vaniljglass, söta rabarber och en marängklick. Det var smaskens!
Det var en trevlig kväll. Att få träffas och umgås utanför jobbet, det borde vi göra oftare :)

Idag är det Sveriges nationaldag och jag har jobbat 7-16. Vi har haft anhörigträff på jobbet så vi hade några där som spelade instrument och sjöng, och så bjöd vi alla på lunch. Potatisgratäng och kallskuret. Vi var 50 pers totalt. Några på jobbet hade bakat massa godsaker till kaffet efteråt. Åt så jag blev jättemätt ;)

Förra lördagen på Pingstaftonen var jag i kyrkan men familj och släkt. Min lillasyster Saga konfirmerade sig. Efteråt fick vi tårta och kaffe hos mamma och Saga öppnade presenter.

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar