fredag 16 juli 2010

Badat i havet

Jag, Saga och Samuel har varit och hälsat på mamma som jobbar extra som sjuksköterska i Jättendal, nån mil från Huddik. Vi har sovit 2 nätter i en liten stuga som mamma bor i den här veckan.

Vi åkte iväg till en liten hamn med båtar och små söta hus och köpte glass i en liten affär som fanns där första kvällen

Vi åt glassarna lite längre bort på några stenar vid havet. Vi fick gå ner på långa plankor till vattnet.
Det var ett gäng folk där som hade åkt häst och vagn dit och hade picknick. Dom stirrade väldigt mycket på mig när jag kom med min stora kamera så jag stirrade mest ner i backen tills vi kom fram till vattnet. Senare sa mamma att det var ju några kändisar, bla Linus wahlgren med familj. Det ska vara någon teater där i närheten. Inte undra på att dom stirrade så mycket, dom trodde väl jag var någon fotofraf som lyckats hitta dom ;)

Dagen efter åkte vi till en strand och badade i havet och det var härligt. Lite för kallt i vattnet bara.

Solen sken hela dagen så vi låg och solade i en sandgrop. Det blåste mindre där. Vi hade gjort en makaronsallad som vi tog med och åt till lunch, och det var gott. Fanns ingen större skål i stugan så mamma hade med salladen i en större plastpåse. Fiffigt.

Jag posade för mamma, men då kastade Samuel sand på mig som jag sköljer bort. Kolla in Samuels frisyr. Det är jag som klippt han. Rakade in sträck i håret. Det blev fränt ;)

Jag och Saga gick fram och tillbaka längst strandkanten och plockade massa blå stenar som fanns där. Dom var väldigt fina. Jag har kokat dom och ska ha i mitt akvarium tror jag.

Sjöhäxan ;)
Jag hittade det här fina armbandet i vattnet när jag letade blå stenar. Jag tog med det hem.

Igårkvälls efter vi badat klart åkte vi till huddik och åt på Mcdonalds och hälsade på kusin Peter och Linda. Dom håller på att bygga hela huset större, och det blir nog väldigt bra när det är klart.
Samuel och jag kom hem nu ikväll. Saga stannade med mamma.
Det var en väldigt mysig och kul minisemester vi var på :)
// Millan

1 kommentar:

  1. härliga dagar var det....puss och kram//mamma

    SvaraRadera