söndag 11 september 2011

11/9 2001

Idag är det 10 år sen terrorattentaten då flygplan kapades och flög in i World Trade Center och Pentagon. Jag kommer ihåg att vi satt och kollade på tv:n i Linsell och såg direktsänt när andra planet flög in i det andra tornet. Vi var chockade.
Idag har vi varit i Linsell och ätit tjälknöl och potatisgratäng till middag. Det var jättegott. Innan det satt jag och Gunilla och tittade hela eftermiddagen på den direktsända minnesceremonin från New York. Man blev tårögd flera gånger. Det är hemskt det som hände för 10 år sen. Tänker på dom som omkom och deras anhöriga.
Det var tysta minuter för varje tidpunkt som planen kraschade in i tornen och när dom rasade. Jag satt på samma ställe i soffan som för 10 år sen.

Medan vi kollade på minnesceremonin på tv:n var Hinkas ute i garaget med Kalle och provade på att svetsa lite.
Vi var i Linsell igår oxå och åt surströmming. Det var gott. Jag åt fyra stycken :)
Vi ska sälja ambulansen så vi har lagt ut den på blocket för några dagar sen. Det är en som har ringt på den men han ångrade sig, tyckte den var lite dyr. Men vi hoppas den blir såld.

Jag kollar på en dokumentär om World Trade Center på kanal 2 nu.
// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar