måndag 5 mars 2012

Everquest 2

Hinkas och jag har börjat spela ett dator spel online. Det heter Everquest 2. Det är jätteroligt tycker vi. Perfekt att kunna göra nått tillsammans fast han är i Gävle på veckorna. Vi har spelat många timmar nu på tre dagar. Det här är jag, "Saaphira" :)

Världen man spelar i är jättevacker och jättestor. Man dödar olika djur och "styggingar" och gör massa uppdrag, och får pengar och nya bättre rustningar och går upp i level mm.

Hinkas och jag. Han heter "Herac". Vi pratar med varandra på skype med hörlurar med mic medan vi spelar. Jag känner mig som en riktig datanörd ;)

Idag fick vi hästar som man kan rida runt på. Det går mycket snabbare än att springa i den här världen. Sen har vi ett varsit husdjur som följer med en överallt. Mitt är framför hästen. Nå flygfä ;)
Det är folk runt i hela världen som spelar spelet som man ser springer runt oxå. Igår ville två stycken vara med i våran grupp. Man kan ta hjälp av andra för att klara vissa uppdrag.

Det blev lite dåliga bilder. Knäppte med mobilkameran :)

// Millan

3 kommentarer:

  1. Hehe, du är som en japansk turist och ska stanna och knäppa kort hela tiden :D

    SvaraRadera
  2. Haha, ja som en sån är jag :)
    "Hinkas ställ dig här så jag kan knäppa kort" :P
    // Millan

    SvaraRadera
  3. Ni är allt roliga ni!!
    ;-)

    SvaraRadera