måndag 12 november 2012

Rock i Dalhalla

 När jag var på Classic car week v31 kom Gunilla, Kalle, Hinkas, Fredrik och Jenny till Rättvik och hämtade mig och så åkte vi till restaurangen på Dalecarlia och åt en väldigt god trerätters-middag tillsammans.



 Efteråt åkte vi till Dalhalla för att se på konserten med Hammerfall. Svärfar Kalle är laddad :D

 Det var första gången jag var i Dalhalla och det var så vackert där. Den långa vandringen ner till scenen och det gröna vattnet med fontän i. Man ser alla sittplatser som är riktade till scenen.

 Det regnade den här kvällen så vi hade på oss regncapear. Alla på Dalhalla blev gröna :)
Vi provsmakade lite av rödvinet som Hammerfall ska lansera också.

 Crusified Barbara var förband.

 Sen spelade Hammerfall. Det var ett filmteam på plats med massa kameror. Hammerfall ska ge ut en DVD eftersom det var deras 15-års jubileum. Det var en kamera som åkte över oss flera gånger så vi blir nog med på filmen :)

 Mycket rök, eld och fin ljusshow var det. Vi hade väldigt bra platser. Nästan längst ner.

 Lite elduppvisning.



 Helt plötsligt kom Roger Pontare upp på scenen och sjöng "När vindarna viskar mitt namn" med dom :)

Under sista låtarna började det spöregna, dundra och blixtra på hela himmelen. Det var lite mysigt tyckte jag :)
Hammerfall gjorde en bra show och det var en häftig upplevelse att vara på rockkonsert i Dalhalla :)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar