fredag 16 november 2012

sommaren 2012

 Det var en dålig sommar i år. Det var inte mycket sol och värme. Vi var lite i Ortholmen i sommar. Det blev bara nån helg eftersom Hinkas jobbade i Gävle mycket.

 Jag följde med grann-vovvarna Alice och Donna ner till vattnet en sväng. Jag och Hinkas fiskade inte en enda gång i sommar. Fy på oss.

 Jag plockade lite jordgubbar med Gunilla i det stora jordgubbslandet.

 Sen åt vi det till efterrätt som vi brukar. Det är smaskigt det!

 Har firat födelsedagar. Här var det pappa som fyllde år. Eva fyllde i September och hon fick ett "presentkort" av mig på att måla en tavla av Nalle Puh. Så jag måste fixa det nu i vinter :)

 Min söta lilla systerdotter Nova har hälsat på i Sveg några gånger :)

 Jag och mamma har varit duktiga i sommar och gått på jobbig bootcamp som syster Cissi hållt i och gått/joggat torvenrundan några gånger. Svettigt! Knäppte kort på en fin stenblomma vid kyrkan.

 Jag plockade smultron och trädde på strå för första gången. Dom växte nedanför vår altan ;)

 Hinkas tyckte han blev så rik när han jobbade som svetsare så han köpte 2 st Ipads till oss. Den vita är min och svarta är Hinkas. Och så köpte han en liten Mac mini. En väldigt liten dator
.
 En eftermiddag hittade jag den här lortiga lilla tomten på en myr. Jag skjutsade hem honom. Han var lite lortig min lillebror Samuel efter sommarjobbet på torvtäkten ;)

 En kväll kom en långväga spelarkompis till Hinkas hit och sov över. Dom brukar spela Battlefield (pangpang spel) på datorn tillsammans. Rojpen och Björn, som också spelar, kom också hit så grillade vi kött, korv och haloumi-ost, och potatisgratäng till. Också drack vi öl och massa annat sen, Det var trevligt :)

 Hinkas fick jobb i Gävle direkt efter svetsutbildningen i juni så han fick jobba väldigt mycket i sommar. En gång åkte jag ner till Gävle och var hos honom i tre dagar. Han jobbade på dagarna, men då visade hans bror Fredrik mig runt lite i centrum. Hinkas hyr en etta ganska mitt i gävle så det var nära att gå till affärerna :)
En kväll åkte vi till Ikea och shoppade med Fredrik och Jenny. Vi handlade mest till lägenheten så den skulle bli lite mer hemtrevlig. Det blev lite trångt i bilen ;)

 En kväll åt jag och Hinkas Sushi. Det var väldigt gott. Sen gick vi runt lite i stan innan vi gick på bio. Senaste Batman filmen. Vi hade det väldigt mysigt i Gävle :)
Men jobbet tog slut så nu är han arbetslös och letar nytt svetsjobb.

 Jag har varit på två st "Home partys". Det är ljusstakar, lyktor, ljus, tavlor mm som säljs. Jag köpte ett set med 4 st tavlor nu sist. Dom har inte kommit än.

Vi har även köpt en ny bil! En VW Polo årsmodell 2011. Den går vääldigt billigt och det behövs om Hinkas ska pendeljobba som svetsare. Han har haft den till Gävle några gånger. Blå och fin är den också :)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar