onsdag 17 juni 2009

Thaimat!

Hinkas är nere på Sveg nu och hämtar middag till oss från Thaivagnen. Det ska bli sååå gott!! Vårrullar, och kyckling med ris och cashewnötssås, mmm!!
Ska skynda mig att starta tvättmaskinen med sängkläder innan vi ska äta oxå. Vi har nyss sovit middag i 2 timmar, skulle byta sängkläder och tvätta dom, jag hann dra av mitt påslakan sen la vi oss en sväng så somnade vi i sängklädeshögen, haha ;)

Igår var det äntligen fint väder (har regnat i 2 veckor) så Hinkas passade på att klippa den långa gräsmattan på gården så nu blev det kort och fint. Och jag krattade massa löv sen i höstas längst häcken. Så nu blev våran gård snygg igen :)
Idag har vi varit till Stugan i Ortholmen en sväng och hälsade på Hinkas pappa. Vi ska åka dit imorgon igen och stanna där och fiska, mysa, äta och dricka gott över midsommarhelgen.
Hinkas har tagit på sig extra jobb på midsommarafton, bara en dag, så han åker ner och jobbar över dagen så stannar jag i Ortholmen. Det är så fint och mysigt där med en stor sjö alldeles bredvid att åka båt och fiska i. Och bada i om man vill det, men det är nog för kallt än ;)

// Millan

2 kommentarer:

  1. Hallo...
    Akta er så att ni inte blir uppäten av en gädda...hihi...jag vet att det går stora rackare där...Glad midsommar på er...

    SvaraRadera
  2. Ja, vi ska fiska upp storgäddorna istället ;)
    Glad midsommar på er med!

    SvaraRadera