söndag 21 juni 2009

Trevlig midsommar!

Vi har haft en riktigt trevlig midsommar i Ortholmen. Det har ju mest regnat men lite sol var det ibland. Vi har varit i stugan i Ortholmen sen i Torsdags, vi är bara hem nån timme nu och packar lite nya kläder och passar på att duscha lite. Man kan duscha där oxå men man passar väl på när man är hemma. Vi ska snart åka dit igen och stannar väl några dagar till och myser. Hoppas det blir lite mer fiske oxå. Vi fiskade lite igår men inget napp :(

På midsommarafton åt vi gryta och ris, och det fanns massa exotiska frukter, bröd och brieost att mumsa i sig oxå.

Vi var ett helt gäng som satt och åt tillsammans. Ca 25 st. Det är Kalles (Hinkas pappa) 3 syskon med familjer som oxå har stugor där som vi åt med. Vi drack gott oxå ända till midnatt.

Hinkas kusins barn vid bryggan, som varit iväg och fiskat med flotten en sväng. Inte själv förstås.

Jag som igår provade åka cross (120) för första gången :) Med växlar! Men jag hade tydligen inte lyckats växla för 1:an var i än när jag kom tillbaka ;) Men det gick bra att köra ändå tyckte jag. Jag trodde jag hade växlat till 4:an Haha! Det var kul men lite läskigt. Jag åkte ju bara runt på området med stugorna.
Som ni kanske ser så har jag glasögon på mig. Jag beställde dom för 2 veckor sen och fick dom nu i veckan så jag ska kunna se något. Jag tycker dom var finast av alla 100 par jag provade tror jag ;)

"Våran" hund Ricko som busar med grannhunden Binx i Ortholmen. Dom busar som tokar tills dom blir helt färdig om dagarna.

Vi åt lite jordgubbar igårkvälls och spelade Yatzy.
Vi har druckit och ätit gott varje dag/kväll faktiskt. Det gör vi alltid på Ortholmen :) Nu ska jag duscha så vi kan åka tillbaka till Ortholmen till allihop och fortsätta våran semester med fiske och sol hoppas jag :)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar