måndag 15 juni 2009

Vi har semester!!

Nu har jag och Hinkas semester i 4 veckor!!
Jag fick semester redan i torsdags, så då åkte jag med Eve och Maria ner till Linda, som bor i Töreboda, för att hälsa på henne över helgen.
Det är 44 mil dit så det tog några timmar. Vi åkte vid halv elva och kom fram strax innan kl 17. Vi började med att gå och handla för hela helgen, sen grillade vi och drack öl. Det blev riktigt gott med grillat kött och klyftpotatis. Vi spelade musik som vi lyssnade på när vi var yngre och drack öl och vin till kl 2.


Här är Lindas hus som hon köpt för två veckor sen. Hon bor där med sina 3 katter och hunden Tira. Eve sov inne hos Linda, och jag och Maria sov i gästrummet som hon städat och hållt stängt för djuren eftersom jag är allergisk, och det tycker jag var snällt :)

På fredag delade vi på en champagneflaska och åt jordgubbar till. Det var mumsigt.

Vi drack hotshots oxå. Galliano, kaffe och grädde. Det har jag aldrig druckit förut, men det var supergott så det blir fler gånger ;)

Jag i djävulshorn och Linda i rosa hatt som skålar lite på fredagen :) Vi fyra pratade strunt och drack till kl fyra på morgonen.
Sista kvällen i lördags (Eve, Maria och jag). Vi gick på restaurang/pub och åt middag vid kl 20 och blev kvar där och drack öl till kl 1 på natten. Vi hade superkul den kvällen! vi skrattade så vi fick kramp i magen hela tiden ;) Jag var i mitt ässe sa Eve. Jag körde lite one man show mest hela kvällen så alla skrattade. Eve hade inte skrattat så på länge sa hon, och det har nog inte jag heller :)
Efter det gick vi hem till Linda igen och fortsatte skratta och dricka till kl 5 på morgonen!

På söndag åkte vi hem mitt på dagen. Vi kom hem vid kl 20. Det regnade och var inge bra väder på hela helgen så det var ju tråkigt men annars har vi haft jättekul tillsammans i helgen.
På dagarna var vi ute lite och gick runt och kollade in samhället, ibland under paraplyer :) Det var lite soligt på lördag så då satt vi ute en stund. Och hjälpte linda lite på gården.
Så vi har inte bara druckit alkohol i helgen.......eller, jo det har vi, haha! ;)
// Millan

2 kommentarer:

  1. Men Millan! INTE den bilden!!!! Jaja gjort är gjort. Närå jag överlever nog men du ville ju ha kommentarer på bloggen så nu får du det. Ha en trevlig midsommar!
    Eve

    SvaraRadera
  2. Men Eve, den bilden var det väl inge fel på :)En av få bilder du inte gjorde nån rolig min på ;)nädå. Jag ville ju ha med dig på EN bild iaf :P
    Trevlig midsommar till er med!
    Och ja, fortsätt gärna kommentera :)
    Kramar // Millan

    SvaraRadera