tisdag 19 juli 2011

3D bio

I lördags åkte jag, Hinkas, Fredrik och Jenny till Östersund för att se sista Harry Potter filmen på bio i 3D.
Innan filmen gick vi på Eastern palace och åt mongolisk buffe, sushi och till efterrätt friterad banan och glass. Smaskens!


Det blev lite dötid innan bion började så då gick vi ner till badhusparken och kollade runt och sen fick Hinkas och Fredrik för sig att dom skulle gunga lite gungbräda ;)

Alla fick så fina glasögon att ha på sig. Fast jag fick ont på näsbenet av dom sista halvtimmen av filmen.
Filmen var då väldigt bra och gud så häftigt det blir med 3D. Fast det blir liite jobbigt/konstigt åt ögonen med 3D.

Runt 23 slutade filmen och på vägen hem när det var ganska mörkt dök de upp en älg framför oss på vägen. Fredrik skrek och pekade och Hinkas tvärbromsa och älgen fortsatte springa ner i diket. Den var inte så nära som det först såg ut men gud så stora dom djuren är. Tur vi inte krockade med den.

Våran semester är då slut. Hinkas började jobba förra veckan och jag igår. Tråkigt, men det var ändå kul att komma tillbaka till jobbet. Jag har ju varit sjuk mest hela semestern. Hostig, roslig i bröstet och lite hes än men jag är pigg iaf.

// Millan

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att du inte berättade hur den slutade...har inte sett den än..

    Ok, jag var väldigt ironisk där...med tanke på att boken släpptes för flera år sedan :-)
    Har läst en massa bloggar där dom skrivit om denna film och förvånansvärt många som kommenterar blir skitsura när slutet "avslöjas" :-)

    SvaraRadera
  2. Ja man vill ju inte skriva hur filmer slutar och förstöra för dom som inte sett filmen :)
    Men den var bra iaf. Och allt som "flyger runt" blir så verkligt i 3D :)
    // Millan

    SvaraRadera