torsdag 28 juli 2011

Ren nakenkatt

Så där ja. Nu har jag just helstädat katten ;)
Jag har badat henne och gjort rent ögon, öron och klorna. Och bytt filt åt henne.
Hon tycker inte om att bada så mycket men hon står snällt och låter mig göra det ändå medan hon klagar lite. Men hon tycker inte om när jag sen gör rent längst in på bakklorna med tops. Hon slängde svansen fram och tillbaka och "morrade" lite åt mig.
Men hon ligger still så jag kan göra klart iaf :)

Idag har jag jobbat 10 timmar delad tur. Kom hem kl 21 och har duschat och kollat lite på filmen "Men in black 2" som gick på tv:n, innan jag badade katten.
Det har varit så soligt och varmt idag så på min 3-timmars lunch mitt på dagen tog jag en iskall snabbdusch. Det var uppfriskande :)
Sen gick jag ut med katten en stund i selet. Hon tycker om att gå ut en sväng på dagarna och äta lite gräs, sola och inspektera omgivningen.
Jag åkte och hälsade på mormor en snabbis på lunchen oxå, och då repade jag fälgen mot asfaltskanten :/
Det blev ett litet märke. Jag har gjort det en gång tidigare och det var på samma ställe när jag skulle till mormor, så det är en rad med märken på en fälg :(

Vi ska ju byta den läckande styrväxeln på Audin innan den säljs.
Jag och pappa tog in bilen i hans garage igår efter jag slutade jobbet och gick ner i smörjgropen och försökte se om vi såg vilken sort vi skulle beställa (finns olika), men det är så trångt och mycket grejjer överallt så det var omöjligt. Vi har iaf hittat en styrväxel som vi tror ska passa från laga.se. Den har då suttit i en S4 så vi beställde den idag. Det skulle gå på 3800 kr med frakt. Så den kommer väl i början på nästa vecka så Kalle kanske kan byta den nästa helg. Och vi hoppas verkligen den passar :)

Jag var förresten till sjukhuset i torsdags. Jag fick hostmedicin och en kur med kortisontabletten Betapred i 10 dagar. Mitt förslag till doktorn så jag blir frisk någon gång ;)
Jag var mycket bättre redan då jag var dit, och nu är jag så frisk som jag brukar vara.

Igår ringde jag och boka tid hos frissan. Måste verkligen klippa håret och bleka utväxten. Ser ju hemsk ut i håret :)
// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar