söndag 31 juli 2011

Varma dagar

Jag har jobbat i helgen och gud så varmt och kvavt det har varit både ute och inomhus.
Tog en kalldusch när jag kom hem från jobbet idag. Fast man ska ju inte klaga, det har regnat mycket i sommar. Men man vill ju vara ledig när det är varmt ute :)
Hinkas har staplat upp ved i kallgaraget idag från släpvagnen som han tog med från Linsell igår.
När jag slutade kl fyra igår åkte jag till Ortholmen och klippte håret på Kalle och åt grillat med Hinkas, Kalle och Gunilla. Det är så gott. Grillad haloumi-ost, kött, potatisgratäng och grillade grönsaker. Och jordgubbar och grädde till efterrätt. Mmm!
Tur vi fick med hem som vi åt till lunch idag :)
När vi kom hem igårkvälls tittade vi på en film med Cissi som kom hit. En dålig vampyrfilm. Jag är trött på sånna nu.

I fredags tänkte jag städa huset på min lediga dag men det var så varmt och kvavt inne så jag låg och slöade i soffan istället. Hade Ac:n igång men det hjälpte inte så mycket. Man orkade knappt röra sig av värmen. Katten tyckte nog lika för hon låg i soffan och sov hela dagen :)

Idag börjar Classic car week i Rättvik som vi brukar vara på. Mamma med familj har åkt dit med husvagn, men vi jobbar hela veckan så det blir inget åt oss iår, tråkigt :(
Fast jag har ju varit där nästan varje år. Och jag kanske åker ner över dagen på torsdag på min lediga dag och går på marknaden på travbanan. Får se hur jag gör.

Snart läggdags. Börjar kl 7 imorgon igen.
Eller snart...om en timme kanske ;)
// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar