söndag 21 augusti 2011

Arbetslös



I onsdags loggade jag ut från Sykes för sista gången. Jag hade kompat på eftermiddagen och tors-fre hade jag semester då det var tänkt att vi skulle åka söderut för att köra lite hoj. Men då jag bestämde mig i sista sekunden för att lämna min plats till förfogande i varslet blev det inte så. Jag gjorde alltså min sista dag på Sykes i onsdags. Det var med blandade känslor som jag gick ut genom dörrarna som anställd för sista gången. Dels skulle det bli spännande att se om man hittar något nytt jobb eller om man måste börja plugga och dels var det tråkigt att lämna alla kollegor bakom sig.

Dom körde lite snabb avtackning av mig på onsdagen och jag fick den sedvanliga "Sykes-tomten" som egentligen är en vätte och lite blommor.



Jag var inställd på att gå på arbetsförmedlingen imorgon men fick veta ganska snart att det inte var nödvändigt. I fredags kom Per och hälsade på medan jag bar lite ved och frågade: Vill du följa med till Stockholm och jobba? Jag funderade nog ungefär en halv sekund innan jag svarade: JA!
Vi ska vara grovsnickare på ett bygge, så vi får göra allt skitjobb som "de riktiga" snickarna tycker sig vara för fina för. Men det blir nog fint, får bära lite grejer, göra enklare (tråkigare) jobb och framförallt så får vi röra på oss massor. Så det blir nog superbra. Avfärd om ca 2h, tror jag har packat allting. Bäst att köpa lite dextrosol så jag kan peta i mig om jag blir låg. Är ju inte direkt van vid att "jobba" hela dagarna ;).

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar