söndag 7 augusti 2011

Fjällenduro utan hoj

Igår var jag, Gunilla, Kalle, Fredrik och Jenny på lite "fjällenduro" utan hoj, i folkmun fjällvandring. Vi var på flatruet och kikade på hällmålningarna, Evagraven och Fiskhålsgraven.
Det var mysigt men jag kände rätt tidigt att jag började få skavsår men marscherade vidare så när vi kom ner så hade jag en blåsa stor som en femkrona på sidan av hälen. Skavsårsplåster är billigare än nya skor ;).

En grupp vandrare på fjället. Jackorna har nyss åkt på för det började stänka lite, innan dess var det t-shirtväder.

Fredrik sitter och kikar ner i Evagraven. Det var spännande att sitta på kanten och dingla med benen.

Kalle och Fredrik går efter kanten och kikar ner i Evagraven.


Jenny ligger på kanten till Fiskhålsgraven och spanar efter dvärgrödingen som bara finns i just denna lilla pöl på fjället.
Jenny låg på kanten så gick jag och ställde mig hos henna och tog ett kort, hon kröp jag gick :D

Det var en härlig dag som avslutades med lite middag i Funäsdalen.
Idag känns det dock att man fick anstränga sig lite. Jag har träningsvärk i vaderna och lite i låren. Det var några stigningar som var lite jobbiga men så är jag i ganska dålig form också ;).

// Hinkas

1 kommentar:

  1. Det var en toppendag!! Roligt att kunna göra saker tillsammans, allihopa!! Utom Millan förstås, men hon hade det ju bra på sitt håll, i Rättvik!

    SvaraRadera