måndag 15 augusti 2011

Målat en tavla

Den här tavlan har jag målat i veckan på kvällarna efter jobbet.
Jag gav den till mamma i lördags eftersom hon fyllt 50 år för två veckor sen (bättre sent än aldrig). Det ska föreställa fjorden Geiranger i Norge. Jag blev ganska nöjd med den.
I lördags följde jag med mamma och Saga till glissjöbergsremmet och plockade lite hallon som vi åt på kvällen till kladdkaka och grädde. Det var gott. Innan åt jag middag där och klippte håret på Oskar. Jag hade även tagit med mig schampo och balsam och lånade deras dusch. Jag orkade inte elda hemma för att jag skulle duscha några minuter. Jag är lat, jag vet ;) Jag har varit själv i helgen för Hinkas har varit ända upp till Härnösand och varit instruktör på motorcykelbana.


Igår var jag ute och grejjade på gården i ca 5 timmar. Jag drog bort långt gräs runt buskar och träd. Och gick runt hukad som en groda och klippte bort små aspar som vuxit upp på hela gräsmattan med en sekatör. Det såg förjäkligt ut. Pappa och Eva kom och lånade gräsklipparen en sväng på eftermiddagen. och när dom kom tillbaka klippte Eva hela våran gräsmatta och pappa gick längst staketet och körde med trimmern. Det var väldigt snällt :) Efteråt gick jag runt gården och krattade upp gräset och körde iväg det och små-asparna med skottkärran.
Idag har jag så ont i låren efter gårdagens trädgårdsarbete. Har bara blivit värre och värre. Kan ju knappt gå nu ikväll ;)


Katten och jag gick ut en stund igår. Efter hon kollat runt lite la hon sig i en stol i solen och myste. Hon är en sån snäll och go katt. Vill vara med hela tiden och titta vad vi gör eller ligga och mysa i knäet (som hon gör nu i skrivande stund).



Jag ska lägga in kort från vistelsen i Rättvik och Ortholmen sen när jag har tid :)
// Millan

2 kommentarer:

  1. Tack än en gång för den vackra tavlan...puss och kram//Mamma

    SvaraRadera
  2. Håller med "gamlingen" ;-)otroligt fin tavla!!
    Du borde måla mycket mera!
    Vilket jobb du gjort på gården då, inte undra på att du fått ont i låren.
    Kram

    SvaraRadera