söndag 12 februari 2012

Ja happ

Så var helgen över och Hinkas har åkt till Gävle igen ikväll. Jag har jobbat 7-16 i helgen. På kvällarna har vi kollat på "Fringe". En serie som vi sträck-kollat lite på sista helgerna :)
Igår kvälls kollade jag på Melodifestivalen och det var som vanligt mest dåliga låtar. Ingen riktigt bra låt heller tyckte jag. Precis när det slutade kom Per och Patrik hit och hälsade på en sväng. Per hade med sig en Fanta, en Cola och en Sprite (50 cl). Han hade gett sig skjutton på att det var ingredienserna i en Portello. Så han blandade alla tre drickor i en 1 1/2 liters flaska här och vi smakade, men det var fel. Det var alldeles för mycket Sprite-smak, haha. Jag hade faktiskt en Portello hemma så vi kunde jämföra :D

När jag slutade kl 16 idag åkte vi till Linsell och åt middag med dom och hämtade Fredrik som skulle med hem till Gävle.
När jag körde in Audin i garaget ikväll så pep den och en symbol (!) blinkade rött på instrumentpanelen. Men vad är det nu då tänkte jag och slängde upp instruktionsboken och bläddrade direkt upp sidan om symboler som jag kollat upp 100 gånger förut ;)
Boken är ju på tyska men jag förstod att det var för lite bromsvätska den varnade för, som den gjort tidigare nån gång. Jag tyckte jag kände igen symbolen ;)
Så pappa ska köpa det imorgon och ta med hit till mig. Jag är ju ledig i morgon :)
Ska fylla på, men sen får vi väl kolla upp det eftersom det antagligen läcker i någon slang igen.
Antagligen i slangen höger bak. Har sett nån liten fläck på garagegolvet ;)
Sen har ju Airbag lampan börjat lysa jämt på instrumentpanelen dom sista två veckorna. Han kan inte vara helt felfri nån gång den här bilen tror jag. Alltid ska det vara nått krångel med den.

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar