lördag 18 februari 2012

Myskväll

Ikväll har vi ätit kex och ost till filmen "Tower heist". Vi hade även vindruvor och torkat renkött till. Gott! Innan det såg jag på melodifestivalen. Jag förstår inte hur folk tänkte när dom röstade på den där gamla slisk-gubben så han kom direkt till final. Ingen av låtarna var riktigt bra ikväll tycker jag, men han borde ha kommit sist.

Här ska snusas! Vi har hämtat ut ett paket på Ica idag med 6 stockar snus. Nu för tiden beställer vi på internet så blir det billigare, och man behöver inte komma ihåg att köpa snus på affären varje gång man är dit :)

Jag skulle ha klippt mig och blekt håret i torsdags men frisörskan ringde strax innan jag skulle åka och sa att hon nog fått magsjuka. Tur det inte blev när jag var där. Vill inte ha det igen. Så jag ska dit till veckan istället :)
Jag och syster Cissi var hos pappa och Eva och åt god middag i torsdags.
Vi fyllde förresten på ganska mycket bromsvätska i audin tidigare i veckan, den var på min-strecket innan. När vi kollade under bilen och höll in bromsen länge så droppade det innanför däcket längst bromsslangen. Vi fick ta in den till en verkstad och dom hissade upp den högt och försökte se var det läckte. Syndes inte så bra så jag fick sitta i bilen och hissas högt upp i luften så dom kunde stå under bilen och kolla om det läckte när jag höll in bromsen, men bara för det så läckte den inget :/
Mekanikern drog åt muttern till slangen innan jag bromsade så den kanske satt lite lite löst?! Vi ska iaf vänta och se om det läcker något nu sen. Och det gör det säkert med vår otur.

// Millan

2 kommentarer:

  1. Kom in här av en slump, gillar vardagsbloggar som den här! Ostbrickan såg läcker ut i all sin enkelhet - och jag håller med... hur KUNDE folket rösta Ranelid vidare... nå ikväll får vi åter se hur det går i Melodifestivalen, vi tittar på den i Finland också (min make är svensk).

    kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hej. Kul att du gillar bloggen, fast det skrivs alldeles för lite här :)
    Ja Ranelid får inte vinna. Då får man skämmas när man ser på Eurovision. Fast jag tror inte han vinner ;)
    Kram / Millan

    SvaraRadera