tisdag 8 juni 2010

Cissi har tagit studenten!

I fredags tog min lillasyster Cissi studenten och då var vi, familj och släkt där och kollade. Hon fick en massa blommor runt halsen, och även lite champange.
Hinkas "övningskörde" lite innan kortegen skulle åka iväg. Han höll Nova alltså, och hon var så nöjd så :)

Cissi firar på sin kortege med klasskompisarna på Handelsprogrammet
Hon drack allt möjligt samtidigt, det skulle hon få ångra senare ;)

Dom på fordon hade byggt sin egen kortegebil. Dom fick bogseras sista varven eftersom motorn gick sönder och bilen höll på att delas på mitten :)

Cissis kortege med alla ansikten på

Efter studentkortegen åkte vi allihopa hem till mig och Hinkas och fikade på altanen. Vi åt en god sallad, man fick ta från olika skålar och göra sin egen sallad. Efteråt blev det tårta. Mamma och Eva hade gjort en varsin. Vi blev runt 25 pers. Cissi drack lite FÖR mycket på kortegen (och innan), hon kom knappt upp för trappen, tvärsatte sig på golvet och skrattade och slängde sig hit och dit inför allihopa (det var kul att Lina hann filma alltihopa oxå).
Så hon fick lägga sig i soffan och sova i flera timmar medans alla andra fikade. Hon kom upp en sväng och åt men la sig sen igen, Ha ha ;)
Ont i huvudet!? Nej då, hon började dricka senare på kvällen och gick ut på mysen :)
Runt kl 21 när jag gick runt i huset och småplockade efter alla hade åkt, så kom det helt plötslig en limousine och backar in på gården, jag blev ganska förvånad :) Ut kom det flera onyktra studenter, det var ju såklart Cissi dom letade efter ;)

Senare på kvällen åkte jag runt med mamma på Sveg och kollade efter studenter, då knäppte jag det här kortet på limousinen i farten, och det blev väldigt snyggt tycker jag :)
// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar