torsdag 17 juni 2010

Fiskedag i Gävle

Som ni kanske har sett så har vi varit i Gävle idag, och hälsat på Fredrik. Vi tre åkte ut med båt och fiskade i "havet" hela eftermiddagen. Jag satt längst fram och höll i mig när vi åkte fortare, för jäklar vad det guppade på vågorna.

Vi åkte längst en slingrig å, och det var så fin natur överallt. Träd och ormbunkar som hängde ut över vattnet. det kändes som man var i Amazonasdjungeln ;)

Fredrik och Hinkas. Det blev inte mycket till napp, jag fick en liten gädda men det var den enda fisken vi fick se, men vi hade roligt ändå.

Det var mest mulet och lite sol. Men det regnade iallafall inte.

Hinkas låtsas att han har napp ;)

Det här fina huset låg efter ån, bland några. Där skulle jag kunna tänka mig att bo :)

På vägen tillbaka fick vi slut bensinen, så vi fick snällt sitta och vänta, guppandes i båten, i en timme på bärgning :/
Jag och Hinkas på väg mot land igen. Tur att det inte tog längre tid för då hade nog jag behövt hoppa ner i vattnet och kissa, haha ;)

Min söta solbrända älsklingen Hinkas :)

På vägen tillbaka såg vi en svanfamilj. Gulliga små ungar var det.

Äntligen tillbaka till huset så blev vi bjuden på supergod middag. Det var potatis och gös (fisk), som Fredrik och Anders hade fiskat upp, gjord i ugnen i en sås med räkor och ost i. Vi blev så mätta :)

En stund efter kaffet åkte jag och Hinkas hem till Sveg igen. Vi stannade till på OK i Bollnäs och gick på toan, och jäklar vad det efter-gungade från båtturen åt mig. Det var nära jag ramlade av toastolen ;)
// Millan

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag ni verkar ha haft!! Jag är så glad att ni "hittat tillbaka" till varandra.
    Jag är himla avundsjuk på gös-middagen!
    Kramar // Mor

    SvaraRadera