lördag 19 juni 2010

Det kungliga bröllopet

Så fick då äntligen Kronprinsessan Victoria sin Prins. En helt vanlig kille från Ockelbo.
Jag har inte varit så intresserad innan, men när jag hade på tv:n vid halv två idag så fastnade jag där sen. Så jag har legat i soffan hela eftermiddagen och kvällen och följt kronprinsessan Victoria och Daniels bröllop.
Det var så pampigt och ståtligt, och med många kungligheter som var där från hela Europa, i frack, vackra klänningar, tiaror och utsmyckningar. Och brudparet var så fina. Jag blev faktiskt tårögd några gånger :)
Vigseln, kortegen, bröllopsmiddagen, talen, tårtan och valsen......En historisk dag i Sverige.

// Millan

3 kommentarer:

  1. ja det var rörande, jag fick titta på reprisen jag men det var lika vackert då. Morsan

    SvaraRadera
  2. Jag håller också med er båda. Det var fantastiskt fint att se och visst kom det en tår emellanåt! Som sagt, en historisk dag.
    Kram på er!! Morsan i Linsell

    SvaraRadera
  3. meeeen nu är dom på smekmånad så dags att uppdatera dej millan...mor

    SvaraRadera