tisdag 29 juni 2010

Fiske dags

Snart är det dags för semester, ska bara jobba nästa vecka också så är det fem veckor semester som gäller sedan. Vi brukar ju vara mycket uppe i Ortholmen på sommaren och fiska, det lär väl inte bli något annorlunda i år misstänker jag.
Men när vi är ute och drar drag så brukar jag bara få sitta och titta på eftersom jag inte har något eget långt spö, jag har nog fiskat av mitt för länge sedan och inte köpt något nytt. Men nu har det blivit ändring på det. Idag var jag och Millan på folkan och kollade på fiske grejer. Det slutade med att vi gick därifrån med 7st wobblers, ett 10 fot långt spö, en fin rulle till spöet (5 års garanti på rullen!) och lite lina till detta. Så nu är jag redo för att dra storgädda och stora abborrar.
Killen som stod där och sålde berättade att han själv fiskade med ett sådant här spö och att det var riktigt skönt och lättkastat. Han hade varit ute igår kväll och skulle fiska men han råkade kasta för långt och hamnade på land på andra sidan.
Ska bli spännande att provfiska till veckan, får se om Daniel har lite tid över också så kanske vi kan dra nån gädda eller abborre.

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar