tisdag 24 maj 2011

Snabbvisit i Ljusdal

För en timme sen kom vi hem från Ljusdal. Vi har kört dit Audin till en verkstad. Han var där och tog emot oss, och vi körde in bilen och berättade sen hela historien om problemen för honom :)
Han verkade duktig så vi hoppas han kan "laga" den.
Det var ju tur att bilen startade på verkstaden i Sveg när vi skulle åka. Vi tankade medan den var igång, här tar vi inga risker inte ;)

Samuel och jag krattade klart på våran gård i lördags eftermiddag/kväll. Noga som jag är tog det 3 timmar, och ca 15-20 turer med skottkärran full med löv, gräs och mossa. Det gick ju inte fortare av att det blåste heller, och vi fick kratta om hela tiden, men nu är det klart iaf.
Åt mat efter det, fisk och potatis som Hinkas hade med från Linsell. Strax efter åkte jag och Hinkas med Per och Patrik och fiskade lite på kvällen. Vi fick ingenting men det gör inget. Jag hade inget tålamod heller efter krattningen, så jag gav upp snabbt och satte mig på en stor sten och kollade på när dom andra försökte få napp.

På söndag tog vi med missen och åkte till Ortholmen en sväng och visade upp katten. Sen åkte vi till Linsell och fick middag där. Jag visade upp buren med katten i för hundarna som var i hundgården. Katten fräste åt dom och morrade lite, Ricko blev lite rädd och ville inte komma fram utan ställde sig nån meter bort, men Kejlo blev intresserad av katten och ville leka :)

Nu ligger vi i sängen och ser på tv:n lite. Missen ligger oxå här med oss under täcket och myser :) Hon får göra det ibland. Men när vi ska sova får hon gå ut.
Jag har fått tid hos veterinären imorgon igen. Jag tycker hon har fått en knöl på magen igen där hon hade bråcket. Jag hoppas verkligen det inte är ett bråck igen så hon måste opereras en tredje gång på två veckor. Nu får det snart vara nog med krångel med katt och bil tycker vi.

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar