söndag 20 maj 2012

Nova på besök

Jag har jobbat i helgen och det har bara regnat och varit tråkväder. Min syster Lina med familj har varit i Sveg och hälsat på i helgen så har träffat dom också. Här är Nova hos mamma på min lunchrast idag :)


I fredags på min lediga dag var jag och badade i badhuset med dom. Mamma, Lina, Magnus, Nova, Tove och Tim. Rickard och lilla Tyra, och Niklas och Alice var också där och badade med oss. Vi var mest i barnpoolen och lekte. Där var det varmt. När man kände på vattnet i stora bassängen så var det ju jättekallt ;)
Mamma hade med god fika till allihopa också. Mackor, bullar, melon, gurka och festis. Mysigt!
Vi var där i 4 timmar, och innan vi klev upp så badade vi lite bubbelpool. Det var en härlig dag :)

Lina, magnus och barnen var hem till oss sen eftersom dom ville kolla på katten. Tim ville inte klappa henne, han tyckte den var konstig ;)
I fredags kväll var jag hemma hos mamma en stund med Lina, Magnus, Cissi och Åse och åt räkor, vitlöksbröd och nån röra att doppa räkorna i. Det var jättegott!
Sen åkte jag hem till Hinkas och kollade på en film med honom.
Igår efter jobbet åkte jag hem till farmor och farfar och träffade Lina, Nova och resten. Dom var där och hälsade på. När jag kom hem åt jag och Hinkas middag och sen fastnade jag i soffan till filmen "Avatar" som gick på tv:n. Sen duschade vi och kollade på ett avsnitt "Game of thrones", en bra serie vi följer.
I helgen har Hinkas lastat av två fullastade släpvagnar med ved och staplat inne i kallgaraget. Och så har han skurat golven i huset :)

Idag efter jag slutat jobba åkte vi till Linsell och åt middag med Hinkas familj. Grillat, det är ju så gott! Och halloumi-ost. Mmm!

Mycket mat blev det. Men så var vi ju 10 pers som åt. Fast det blev kvar ändå ;)

När vi kom hem packade Hinkas och åkte till Gävle igen. Jag jobbar imorgon och sen är jag ledig på tisdag. Då ska jag kolla lite på det kungliga dopet som skulle vara på tv.n :)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar