torsdag 3 maj 2012

Stugbygge på Ortholmen

I lördags var vi i Ortholmen. Dom ska flytta dit en till stuga som vi kan bo i, så i helgen har det grävts gropar och haft ner plintar till grunden. Vi fikade och grillade korv nere vid vattnet.

Jenny och Fredrik. Jenny är i Linsell den här veckan och hälsar på Fredrik. Hon fick lite ledigt från polisskolan i Umeå.

Jenny, Hinkas och Fredrik gräver gropar. Jenny grävde mest av alla :)

Jag orkade inte gräva (provade lite). Men jag skruvade in dom där hållarna på alla plintarna iaf ;)
Man fick akta så man inte snavade på alla ståltrådslinor som gick kors och tvärs mellan plintarna.
Vi åt middag i Linsell och firade Fredrik som har fyllt år. Vi åt stek och sen goda tårtor.

 I måndags var jag självklart ner och kollade på majbrasan och fyrverkerierna en stund. Jag älskar ju fyrverkerier :)

Vi tänkte ju lägga ut Audin till försäljning i helgen men den gick sönder i lördags på väg till Ortholmen. Jäkla skitbil. Den började ryka mycket och blev jätteslö. Vi vet inte vad som hände men den fick stå kvar i Linsell så Kalle skulle kolla på den. Som tur är fick jag låna en annan Audi av Hinkas mormor och morfar så jag tar mig på jobbet. Det var jättesnällt :)
I morse åkte Hinkas till Gävle igen. Han fick plugga hemma i måndags eftersom det var röddag igår. Så det blir bara två dagar han är borta den här veckan. Skönt!
Idag har jag fått mitt nya VISA-kort med stjärnor på. Det var jättefint. Har inte provat det än men jag hoppas det funkar ;)

Måste bara visa en bild på mig och Hinkas i spelet. Vi har ju fått så fina flyghästar ;)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar