måndag 2 april 2012

Huddik

I Fredags åkte jag och Cissi till Huddik för att hälsa på våran syster Lina och lilla Nova. Vi sov över en natt på deras soffa.
Gosade lite med Nova, sen gick vi ut och åt mongoliskt och drack alkohol till. Sen gick vi på 3D-bio. Eller vi snarare sprang eftersom vi gick från restaurangen 4 minuter innan bion skulle börja. Det var ganska nära. Vi hann precis in i salongen när reklamen gick. Hittade bra platser på andra raden mitt i. Vi såg på "Wrath of the titans". Den var bra. Och det var häftigt med 3D.

Efter gick vi på en restaurang/pub och tog en varsin Öl/cider.

Gick vidare till Gossip. Det var 30 + men vi fick komma in ändå. Cissi blev så söt på den här bilden ;)

Sen kom Dr Alban och uppträdde. Det var kul att se han. Vi ställde oss längst fram och sjöng med lite :)
Cissi gav honom en kram efteråt, jag tog han bara i handen ;)
Vi kom hem kl 2. Vi hade då en väldigt rolig kväll vi tre.

På lördagen mådde vi ganska bra ändå. Vi gick på stan och handlade en hel del. Här är Cissis och mina påsar bak i Audin ;)
Jag handlade skor, 3 jeans, 4 bh:ar, trosor, strumpor, linnen och tröjor mm. Det var kul. Blev lite mycket, men jag handlar ju så sällan.
Efter shoppingen åt vi på kinarestaurang, sen åkte vi till deras lägenhet igen och lekte lite med Nova. Vi åkte hem till Sveg igen på lördag kväll. Det var en rolig helg. Kul att träffa Lina, Magnus och Nova. Och det var roligt att umgås bara jag, Lina och Cissi :)

Missen blev ju dålig i torsdags. När jag kom hem på lunch så hade hon diarre och hade det på hela kroppen oxå. Badade henne och tvättade hennes filt i soffan. Tog bort hennes mat innan jag åkte på jobbet igen. Sen när jag slutade jobbet och kom hem hade hon skit på hela kroppen igen och hade spytt i hela hallen och i trappen. Hon fick nog panik och sprang och spydde. Hon hade spytt upp den flytande medicinen hon fått lite tidigare av mig som vi fått av veterinären. Fick torka det och bada henne igen. Ringde veterinären som sa att jag skulle få i henne vätska eller koka vätskeersättning. Hon ville inte dricka vatten så jag kokade vätskeersättning och sprutade lite då och då in det i hennes mun med en spruta. Var lös i magen hela kvällen.
Dagen efter låg hon på samma ställe i soffan som när jag la mig kvällen innan.
Jag tyckte hon var så varm, tog tempen på henne men den var bra. Hon var väl varm av filten. Gav henne vätskeersättning oxå. Men sen piggnade hon på sig. Inget mer diarre heller. Började sen ge henne lite fiskbullar.
Hinkas kom hem från Gävle vid kl 14 och tog över när jag och Cissi åkte till Huddik.
Hon har varit bra nu sen iaf. Det kunde vara medicinen sa veterinären. Eller så var det det jag hittade i kattlådan lördagmorgon. En liten hög med träflisor?! Såg ut som det iaf. Eller väldigt hårt gräs. Jaja, hon mår då bra nu :)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar