tisdag 24 april 2012

Soldyrkare

Missen har fått varit ute på altanen utan koppel på sig när det var snö ute i helgen. Hon vill inte gå på snön så hon smet inte ;)
Solen värmde jättemycket i förrgår så missen njöt. Hon gick fram och tillbaka längst husväggen på altanen och jagade flugor. Det flög runt massvis på väggen. Det tyckte hon var jättekul :)
Hon ställer sig vid altandörren och skriker att hon vill gå ut så jag går ut med henne några gång per dag. Är det ingen sol ute så går hon in igen efter nån minut bara :)
Fast idag har hon fått haft koppel på sig för snön är nästan helt borta nu. Vill inte att hon sticker iväg.

Jag har jobbat i helgen. Eller jag har jobbat hela veckan utom torsdagen. Så har inte gjort så mycket mer än jobbat och grejat hemma. Jag fick nå ryck igår och sopade pannrummet, garaget och förrådet, körde 3 maskiner tvätt, diskade, vattna blommor och tömde aska i pannan eftersom det var sophämtning i dag :)

Kom på att jag skulle vara lite nyttig så jag provade köpa dom här flingorna i förrgår. Och dom var faktiskt jättegoda. Smaskens att ha i mina körsbärsbärry som jag är tokig i ;)
Igår deklarerade jag på internet så det är gjort, och idag har jag beställt ett nytt bankkort. Ett VISA-kort med en fin bild på stjärnor. Jag har ju Maestro-kort och det tar dom inte överallt så lika bra att byta.

// Millan

1 kommentar:

  1. Vad söt hon är! Roligt att hon vill ut och jaga flugor. Vad du har grejat och donat.
    Då kanske ni kan vara uppe på Ortholmen och sola i helgen :-)

    SvaraRadera