tisdag 3 april 2012

Skitbil

Audin rykte väldigt mycket när jag startade den idag. Skulle åka med katten till veterinären men jag stannade en bit därifrån vid kyrkan för bilen tok-rykte. Det blev en lång rökridå efter mig. Dom andra bilarna såg väl knappt vart dom skulle köra i korsningen för all rök som blev efter mig.
Gick sista biten till veterinären så katten fick sin spruta, sen kom min snälla pappa och hämtade oss och åkte upp till mig. Lämnade av katten och sen skjutsade han mig på jobbet eftersom jag började jobba kl 12.
På rasten gick jag bort till bilen och kollade på oljestickan, den var snustorr. Ingen olja på den. Precis då kom min syster Cissi. Hon skjutsade mig till macken, köpte 2 liter olja, tillbaka till bilen och fyllde på allt. Den kom nästan upp på halva stickan. Den rykte fortfarande och luktar bränd olja, men jag körde den nervöst hem. Kollade oljestickan men nu hade det inte försvunnit något iaf.
Det är troligtvis vevhusventilationen som fryst i år igen. Då skjuter den iväg olja lite här och där i motorn. Den gjorde ju det i fjol oxå när jag var i Huddik. Tror inte bilen tål luften där ;)
Kalle ska då som tur är hämta den imorgon och ta en titt på/under den.
Fick iaf skjuts hem när jag slutade kl 21 av en snäll arbetskollega. Men imorgon börjar jag kl 7, så då ska jag cykla ner. Huvvaligen. Har knappt suttit på en cykel dom sista åren ;)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar