söndag 15 april 2012

Titanic 100 år

Idag den 15 April är det 100 år sen fartyget Titanic sjönk ute i Atlanten på sin jungfruresa efter att ha kolliderat med ett isberg, och runt 1500 människor dog. En tragisk händelse.
Jag älskar filmen "Titanic" och har sett den runt 15 gånger tror jag. Gråter varje gång. Det är en mäktig film. Och jag tror det känns extra gripande eftersom det har hänt på riktigt.
Idag på 100-års dagen har filmen "Titanic" nypremiär i 3D. Den skulle jag vilja se.

Idag har jag och Hinkas dammsugit och skurat hela huset. Och jag har vattnat blommor, badat katten och bytt alla hennes filtar mot nytvättade. Är rosslig idag med men det är bättre nu på kvällen efter jag tog extra av astmasprejen Bricanyl. Har inte tagit den innan nå så den kanske hjälpte då. Måste ringa sjukhuset och förnya massa astmasprejer och mediciner i veckan så jag har.
Hinkas åkte till Gävle ikväll igen. Tråkigt tråkigt. Han kommer på fredag igen men då ska ju jag jobba helg :(
Tur vi spelar Everquest så jag får prata med han flera timmar varje kväll :)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar