lördag 19 december 2009

Chafför för kvällen

Nu kl 03:00 kom jag och Hinkas hem.
Ikväll har jag varit och ätit god middag med mamma och syskonen hemma hos Åse med familj, det var supergott. Pitabröd med sallad, fläskfilé, såser, champinjoner, olika ostar mm. Dom drack vin men jag skulle hämta Hinkas på Svegskrogen senare på kvällen/natten så jag var chafför. Han var där och åt middag och drack öl med några från jobbet.
Innan jag hämtade Hinkas vid kl 2 så kollade jag på film hos mamma, raggade lite på Sveg och stod och kikade på lite folk vid Svegskrogen. Eftersom det är så kallt ute, -31 grader ikväll, så kom det, så klart, två st och frågade om jag kunde skjutsa dom till Ulvkälla. Hade det varit ombytta roller så hade jag oxå velat haft skjuts i den kylan, så jag skjutsade dom och fick 100 kr för det :)
När jag hämtade Hinkas vid kl 02:00 på Svegskrogen så skjutsade vi tre st tjejer därifrån till Älvros, och där var det -35 grader. När det är så kallt ute så blir det is på rutan när man kör fast det är varmt i bilen :/
Vi fick iaf 220 kr av dom, så det blev lite pengar för bensin ikväll.
Så nu har vi nyss kommit hem från Älvros och ska gå och lägga oss.

// Millan

2 kommentarer:

  1. Yes! Snömännen här har en förmåga att klä sig lite dåligt. Den nya Yetioutfiten är nu mera höstkappa och strumpbyxor+klackskor(som vi kunde se på bilden).. Vore det 35- skulle de nog frysa ihjäl, och då skulle vi inte ha några Yetis kvar här i stan.
    Bara att hålla tummarna för att det där superkalla vädret håller sig borta då jag tycker att Yetis kan vara ganska trevliga varelser.. =)

    SvaraRadera
  2. Men Millan, förbjudet med svarttaxi vettdu.....Häls mamma

    SvaraRadera