onsdag 30 december 2009

Marilyn Manson


Jag fick ju en bok av Millan i julklapp, Marilyn Manson - Den långa vägen ut ur helvetet. Det är alltså en biografi av Manson. Jag måste säga att den var riktigt intressant och jag fick en helt ny syn av människan man förut trodde var galen, men nu lutar jag mer mot att han är ett geni. Som man brukar säga: Det är en tunn linje mellan geni och galenskap. Manson ballanserar troligtvis på den här linjen och ibland kliver han över på galenskapens sida. Men samtidigt gör han dessa galna saker med eftertanke och för att revoltera.
I slutet av boken som får man ta del av en del han skrivit i sin dagbok, jag fastnade för ett stycke som jag måste citera här: Vi är alla hycklare, men genom att erkänna det kan du sätta dig över det och på så sätt blir det inte längre den personliga deffekt som det är hos de människo som blint klamrar sig fast vid sin egen självbelåtenhet. Genom att känna till det här kommer du att växa ifrån det. Det gjorde jag.
Som sagt var detta en riktigt intressant bok om "sex, drugs and rock n' roll". Jag tror definitivt att Manson hela tiden vetat vad han gör, även om han bitvis har påverkad av stora mängder droger så har han alltid haft en plan med allting, den planen stod klar redan innan han startade sitt första band.
Jag kan rekommendera denna bok, även till folk som inte är något fan av Manson, det var en intressant inblick i det liv han lever och de val och händelser som lett till att han blivit den han är.

// Hinkas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar