torsdag 31 december 2009

Gott nytt år!

Ja, snart är detta året slut och in kliver vi på ett nytt, med dunder och brak. Det ska bli spännande att se vad det året har att erbjuda. 2009 har varit ett spännande år, dels på jobbet och dels med alla resor man varit ute på med motorcykeln, ända fram tills jag vurpade, vilket jag fortfarande har ont efter, speciellt efter dagarna på jobbet som varit lite extra stressiga så man suttit och spänt sig konstigt eller liknande.
Nu sitter jag proppmätt i Linsell, i mitt gamla rum på nedervåningen. Det ser inte längre ut som mitt rum men det kommer alltid att vara det.
Vi har ätit en riktig trerätters middag, vi började med lite rostat bröd med sallad, tomat, gurka och "egenplockad" sikrom, lite större korn än stenbitsrom men med mycket smak. Sedan gick vi över på varmrätten, idag var det älgfilé med råstekt tunn potatis, jättefet och god, och till det en god sås med bl.a balsamvinäger och socker i, på sidan av hade vi lite murkelstuvning som också den var jätte god. När man trodde att man skulle spricka var det dags att ställa sig vid fritösen och gör lite friterad camambert med varm hjortronsylt och glass till. Tror inte jag skulle kunna få i mig någonting mer äns om jag försökte nu, men allt var väldigt gott, tur var väl det så det inte var äckligt.
Nu ska jag nog försöka sova lite, dom klagade på att jag bara satt och gäspade och inte sade ett ord under middagen, vi ses nästa år!
Gott nytt år!

// Hinkas

1 kommentar:

  1. Jätteroligt att ni kom och firade nyår med oss!! Synd bara att vi inte lyckades få upp båda varmluftballongerna. Bättre lycka nästa nyår?!
    Vilken tur att maten var till belåtenhet, bara "närproducerat", förutom camamberten.
    Bra för miljön ;-) KRAM

    SvaraRadera