söndag 27 december 2009

Julafton

Nu är hela julhelgen över.
På julafton jobbade jag 7-16 så då hade vi personal tomteluvor på oss. På min lunch kl 11 åkte jag till farmor och farfar och åt dopp i grytan med dom, pappa och syskonen som vi gör varje år.
När jag slutade jobba åkte jag hem och bytte snabbt käder och tog med julklapparna till mamma och åt julmiddag där med familjen och halva släkten. Det var jättegott. Vi var 13 st.
Sen hade vi julklappsutdelning. Det var Oskar i tomtedräkt som delade ut julklapparna ;)
Vid kl 19.30 åkte jag, Cissi, Lina, Magnus och Nova till pappa, Eva, farmor och farfar och firade lite jul där med dom och hade julklappsutdelning.
Det var Novas första jul så hon fick många julklappar både hos mamma och pappa och vi knäppte en himla massa kort på henne och hon var pigg och glad hela tiden så hon blev väldigt trött när vi skulle åka från pappa vid kl 22.
Jag åkte och hämtade Hinkas i Linsell där han hade firat jul hela dagen med familjen med middag och julklappsutdelning.
Jag och Hinkas fick många fina julklappar. Jag fick en liten Samsung-kamera av hinkas, han fick kalsonger och en bok om Marilyn Manson av mig.
Av alla andra fick vi: massa chokladaskar, presentkort på dollar, strumpor, pengar, snygga belysta 3d tavlor med whisky och mustanger på, Tupperware skärbräda, skål och quick chef. Vi fick ett nyckelskåp som jag önskat, mackjärn och mixer i obh nordicas chilli-serie, duschmunstycke som ändrar färger efter temperaturen, 2 st bärbara telefoner (eftersom den vi har är trasig), en liten bärbar dator Eee pc (som jag skriver på nu), kläder, handdukar, sängkläder, ljus mm. Vi fick även portalen i julklapp som Kalle gjort. Den är klar nu och sitter på plats. Den är målad svart nu och blev så himla fin.

På juldagen jobbade jag till kl 20, då åkte jag hem och bytte om, och började dricka öl. Hinkas och några till hade redan börjat dricka hemma hos oss och satt och körde rally i stolen som Hinkas köpt. Innan bjöd han dom på sushi som han gjort här hemma.
Vi körde lite rally, lyssnade på musik och sjöng singStar resten av kvällen.Vi drack öl, amarula och groggar som syster Cissi gjorde till några av oss.
På annandagen låg vi mest hela dagen ;)

// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar