torsdag 3 december 2009

Söta lilla Nova


Igår fotograferade jag min systerdotter Nova. Med mycket hjälp av syster och mamma förstås, så att hon skulle skratta och kolla mot kameran, inte så lätt med en bäbis ;)
Det är belysningens fel att hon blev så himla rödhårig på korten.
Det blev en hel del kort så jag valde ut några och redigerade ganska mycket. Dom tre ljusa korten upptill är knäppta med blixt.
Jag har fixat och trixat med färg, ljus, röda ögon, redigerat bort lilla vita handduken hon låg på som syntes lite, tagit bort lite röda utslag som blev av filten, lite dreggel och tagit bort skuggan som blev bakom henne vid blixt.
Dom är inte perfekt i ljus och färg men nu orkar jag inte sitta här vid datorn längre, har suttit här i många, många timmar nu. Men jag tycker korten blev riktigt fina, jag är väldigt nöjd :)

By the way.....tänkte bara berätta att jag har fått betalt för korten jag knäppte på streetracet på Svegs flygplats i sommras av dom som arrangerade det. 1000 kr! Det var kul att man fick det.
Kan man kalla sig fotograf då?!.......När man fotar, får betalt för det, och korten är med i en (bil)tidning ;)

// Millan

7 kommentarer:

  1. Vilka fina kort på morfars lilla goding :)
    KRAM / Pappa.

    SvaraRadera
  2. Ja hon är så himla söt lilla gofisen Nova :)
    Kram, Millan

    SvaraRadera
  3. jättefina kort. hon är så söt.

    SvaraRadera
  4. Maaaaah, min fina dotter :)
    Finns ingen vackrare än Nova.
    Tack för hjälpen moster Millan.
    Kraaaam

    SvaraRadera
  5. Ja visst millan är du en fotograf, helt klart du tar verkligen fina kort.
    Lilla Nova är jättesöt.
    Puss på dej.
    Majjan

    SvaraRadera