tisdag 19 januari 2010

Smoothies

Vi fick ju en mixer av Gunilla och Kalle i julklapp, och den har använts flitigt nu sista veckan. Hinkas gör smoothies i den åt oss. Han mixar ihop banan, frysta hallon och blåbär, mjölk och vaniljglass/vaniljyoghurt.
Mmmm....det blir jättegott! Ibland har han i havregryn istället för glass, men det tycker då inte jag var så gott :(
Vi ska väl leta recept sen på fler drycker som vi kan sörpla i oss.

Idag slutade jag jobba kl 13, så då skulle jag vara lite duktig och fixa och dona här hemma, äntligen byta ut tomtegardinerna till dom vanliga bl.a.
Och då hände det här......klantig som jag var när jag satte upp nystrykna gardinen på ena sidan av gardinstången, så for den andra änden iväg.....rakt ner på (tunna)glas-lampan på fönsterbrädan :( Krasch sa det, och ner i golvet i tusen glasbitar.....30 iaf ;)

Den där lampan hade jag fått av moster Majjan :/ . Jag blev så less, jag tycker INTE om när jag råkar ha sönder nått, tur att det händer väldigt sällan.
Var bara att samla upp glasbitar, dammsuga noga, stryka gardin igen och sätta upp. och som tur är hittade jag en fin IKEA-lampa som jag inte placerat ut än, konstigt så lamptokig som jag är, det blev jättefint i det fönstret iaf så jag är glad ändå. Så nu är tomtegardinerna och julsakerna äntligen borta.
Jag ska jobba helgen som kommer så nu är jag ledig onsdag och torsdag, då hade jag tänkt städa huset.......och lata mig i soffan en del :)
I eftermiddag och nu ikväll har jag ringt och pratat med farmor som är på sjukhuset i Ö-sund. Hon har opererat höften idag och fått en ny höftkula, så nu kan hon springa som bara den när hon kommer hem sen :) Hon hade inte ont, men hon lät lite groggy i telefon så värktabletterna räcker och blir över som hon får lät det som ;)
Nu ska jag koka te och göra hårdbrödmackor med ost på, gott!
// Millan

5 kommentarer:

  1. Oj då då ha ja räknat fel.. :D Då måste ja ändra de.. .=) Hur är de annars då?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mums, vad det ser smarrigt ut!!
    Kanske får smaka någon gång??
    Synd på lampan , men det finns ju "såna" som gör lampor! Tur att det inte var du Millan som dråsade i golvet!!
    Just den "årsmodellen" har de slutat att göra för länge sedan. :-D
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Mm, va gott med smooties. När blir Gunilla och jag bjudna på det då ? Mamma

    SvaraRadera
  4. Va synd på lampan. Tur att du hadde en ny. En kanongrej den där mixern, dom är toppen. Det är jättegott med smoothies, man kan blanda i vad som helst. Skönt när julen äe bortstädad nu väntar vi på våren.
    Kram på dej..
    moster Majjan...

    SvaraRadera
  5. Vicky, jag såg att du ändrat åldern nu ;) det är bra med mig. Hoppas det är det med dig med. Ha de, kram!

    Klart ni får smaka smoothies sen mamma och Gunilla. Det är nog supergott att sitta och smutta på dom i somma, ute i värmen :)

    Ja Majjan, vi får väl prova nån annan smoothies sen oxå. Kram!

    SvaraRadera