lördag 2 januari 2010

Turboras...

Idag kom Kalle och hämtade audin eftersom vi misstänkt att det är turboras på gång på den, så han skulle se om han kunde komma åt och kolla. Det visade sig att det inte gick på annat sätt än att plocka ur motorn. Detta var synen som mötte mig när jag kom till garaget:

Har börjat plocka av fronten för att kunna lyfta ur motorn.

Den där oljepölen blev när vi plockade av slangen från intercoolern, där ska det inte vara olja... Lika mycket var det på den andra sidan.

Så nu håller jag på och kollar efter nya turbos och lite annat smått och gott som vi ska byta när motorn ändå är ur.

Ska åka upp till Linsell imorgon också och fortsätta så att vi får ur motorn, lite kablar/slangar kvar samt att vi måste lossa växellåda och avgassystem.

// Hinkas

4 kommentarer:

  1. Åh vad jag önskar mig en Kalle. Kan inte jag få hyra/köpa/låna denne helt underbart händiga karl som kan precis ALLT. Kramar Mamma/svärmor

    SvaraRadera
  2. Testar att kommentera bara. Har ju haft problem med det genom bloglovin förut.

    SvaraRadera
  3. Ser inte så bra ut dedär, fast hellre i förtid än innan allt rasar ordentligt. Hoppas ni få fart på kärran. Hare bäst å hälsa alla

    /M

    SvaraRadera
  4. Precis Magnus, hoppas det inte tar allt för lång tid med turbobytet.
    Ja mamma, Det är tur vi har Kalle som kan allt. Du får kanske hyra han av Gunilla ;)Puss puss // Millan

    SvaraRadera