torsdag 22 april 2010

Heavy rain

Sista dagarna har jag spelat ett skitbra spel på PS3 som Hinkas lånat åt mig. Det heter "Heavy Rain".
I spelet ska man hitta origami-mördaren som kidnappat och dränkt 8 pojkar. Man får spela 4 olika karaktärer, en från FBI, en tjej, en privatdektektiv, och pappan till en av dom kidnappade pojkarna som fortfarande lever, så man ska leta ledtrådar och hinna rädda pojken innan det är försent.
Jag har redan spelat ut spelet en gång men det slutade inte så bra. Jag dog med tre karaktärer och lyckades inte rädda pojken. Men igår började jag om och nu ska jag rädda honom :)
Det finns många olika slut i Heavy rain. Det beror helt på vilka handlingar och beslut man tar i spelets gång. Det är mycket filmsekvenser i spelet och det är väldigt bra grafik.
Heavy rain är nog det bästa spelet jag har spelat.

Budskapet med spelet är: Hur långt är du beredd att gå för att rädda någon du älskar

//Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar