torsdag 15 april 2010

Jag åkte på det ändå

Ja jag fick magsjuka :(
I tisdags på eftermiddagen började jag må illa, och lite senare låg jag i soffan under en filt och kräktes som en tok resten av kvällen.
Fy fasen, då ville jag bara försvinna. Jag kunde inte slappna av och vila emellan heller utan låg bara och frös och spände kroppen hela tiden.
När jag till slut tog mig till sängen vid 1-tiden så var kroppen helt slut, benen bar mig knappt :/
Så ja, nu vet jag hur det är att vara magsjuk. Det är ju som att vara super-bakis fast man inte rår för det ;)

Igår spydde jag inget men jag mådde inte bra, jätteont i huvudet, illamående och trött i kroppen. Idag har det varit lite bättre, lite illamående, ont i huvudet och yr. Har inte riktigt kunnat äta så mycket men det blir väl bättre. Jag har tillbringat dagarna i soffan och har börjat kollat på "Vänner"-serien från början igen.
Jag stannar hemma från jobbet imorgon med så jag får vila upp mig. Är inte så lätt att ta hand om andra när man inte mår bra själv. Och jag vill inte bli smittad igen.
Det var ju inte hos mamma och systrarna som jag blev smittad utan på jobbet. I måndags när jag jobbade började magsjukan bland vårdtagarna.
Jag har alltid tänkt att jag får aldrig magsjuka, men i måndags på jobbet mitt uppe i magsjukan så förstod jag.....jag kommer nog åka dit på det här ändå :/

// Millan

1 kommentar:

  1. Ja du millan, det är ett riktigt elände den där magsjukan. den har härjat på mitt jobb i flera månader. men jag har fortfarande inte blivit smittad. ta i trä!!!Krya på dej nu och vila.
    Kryapådej kramar...m.majjan

    SvaraRadera