lördag 10 april 2010

Magsjuka

Nej, jag har inte magsjuka......än.
Mamma har varit till Ö-vik och hämtat syster Lina och Nova, fast dom har haft magsjuka för några dagar sen. Dom kom hit till Sveg igårkvälls. Så jag åkte dit och hälsade på och åt kolbulle som Oskar och Samuel gjorde över en eld ute. Det var mysigt att sitta ute och äta, fast det var lite kallt, men det var smaskens.
Jag fick i mig två stycken, var ju ganska mätt eftersom jag och Hinkas hade ätit mat från Thaivagnen till middag (Japp, den har äntligen kommit tillbaka ).
Och då, på kvällen, fick mamma magsjuka och kräktes flera gånger, men jag stannade kvar till midnatt ändå, jag ville ju träffa Lina och Nova :)
Idag är mamma fortfarande lite dålig, och båda andra systrarna, Cissi och Saga, har oxå fått magsjuka inatt/idag.
Jag hoppas verkligen inte att jag och Hinkas får magsjuka. Men jag har intalat mig själv att jag INTE kommer att få det. Jag brukar göra det och det verkar funka för jag har inte haft magsjuka på ca 10 år, eller jag kommer inte ens ihåg när jag hade det sist.

Så idag har Lina och Nova varit här med oss hela dagen, alla ligger ju och är sjuk hemma hos mamma. Vi har promenerat en sväng i Ulvkälla med barnvagnen, handlat på ica två gånger, ätit middag och lekt på köksgolvet.
Lina åkte hem för en stund sedan så nu ska jag och Hinkas se på tv, äta ostbollar och dricka cola. Vi får det för vi har faktiskt städat idag innan Lina kom. Dammsugit, skura, diskat och tvättat två maskiner tvätt ;)

//Millan

1 kommentar:

  1. Men nu har du (tror jag)
    Hoppas det går över fort åt dig/er så vi hinner säga hej då innan vi åker...fast det blir nog på avstånd ändå,vill inte ha magsjuka någe mner.
    Krya på dig/er.
    Kram från oss

    SvaraRadera