tisdag 6 april 2010

Slöhög

Ja, jag har slöat till, från att ha promenerat varje dag i tre veckor och gått på gym några gånger så har jag helt tvärslutat med det. Jag har inte varit ute och gått på en vecka nu idag. I helgen har jag jobbat 11-timmars dagar så då tänkte jag inte slösa bort min rast på att gå, men jag hade ju kunnat gå dom andra dagarna när jag jobbade mindre timmar eller var ledig, istället för att ligga på mitt favoritställe....i soffan och slöat framför tv:n ;)
Men jag ska skärpa till mig, japp, det ska jag.

Igår var vi i Linsell och åt påskmat med Hinkas familj. Och jag lekte lite frisör och klippte både Kalle och Hinkas morfar Joe. Och för några dagar sen klippte jag Hinkas, så nu är alla tre fina i håret :)
Jag skulle oxå varit till en frisör och klippt mig och färga håret. Men anledningen till att jag inte gjort det än är att jag inte kan bestämma mig om jag ska färga håret brunt/rött som sist, eller om jag ska blondera slingor i hela håret och vara ljus igen som jag alltid varit innan. Det lutar lite mera åt blonda slingor. Vad tycker ni?

// Millan

4 kommentarer:

  1. Försök att komma igång med att promenera igen du,man kommer ur form direkt om man inte håller i! Men de fixar du snart, nu går vi ju mot härliga tider, man kan gå hur tidit eller sent som helst på dagen.
    Angående håret tycker jag du är fin hur du än gör, men slingor är väl fräsigt nu till våren!
    Kram på dej.
    m. majjan

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag googlade nyss nässelutslag i ansiktet och kom till ett av dina inlägg som du skrivit för ungefär ett år sedan. Jag var själv hos läkaren igår och har nu i tre dygn haft utslag i ansiktet som hettar och kliar, det är bara i ansiktet och liknar de som du hade fast det är mer. Har ätit tavegyl och kortisontabletter men inget hjälper mer än för stunden. Hur gjorde du och hur gick det över? Tack på förhand!

    SvaraRadera
  3. Hehehe, kom du ihåg att Nova ska få en alldeles egen tårta idag eftersom hon "fyller ett år" HAHAHA


    Hare göttast där nere!

    /M

    SvaraRadera
  4. He he, nej jag kom inte ihåg det Magnus ;)

    Anonym: Nässelutslagen brukar försvinna åt mig när jag äter en kur med betapred (kortison) i några dagar, men det tar jag bara om det är mycket utslag och i flera dagar. Annars tar jag tavegyl varje kväll och Loratadin (allergitablett) varje morgon. Ibland kan jag ha lite utslag nån dag ibland men det brukar försvinna senare på dagen. Om det är väldigt mycket utslag så smörjer jag även med en starkare kortison salva, vet inte om det hjälper så mycket eftersom jag tar antihistamin-tabletter samtidigt. Nu har jag inte haft några utslag på nån månad iaf. Men utslagen kommer lite då och då åt mig, men jag hoppas du hittar något som hjälper mot dina utslag :)

    SvaraRadera