tisdag 12 oktober 2010

Fixar och donar

Igårkvälls satte vi upp golv och taklister i rummet vi renoverat som ska bli kontor. Så ikväll satte vi dit hurtsar och bordsskivor så vi fick se hur det ser ut och det blir nog super när allt är på plats sen. Vi ska skruva dit en list under en bordsskiva oxå. Datorn ska stå på höger sida och skrivbordsdel/målardel på vänster sida :)
:
Jag har jobbat i helgen så igår låg jag i soffan helt slut hela dagen och tog igen mig, men idag har jag tvättat fyra maskiner tvätt och grejjat ute i flera timmar. Jag har klippt ner fyra stora buskar och rensat bort allt i sista rabatten. Det blev jäkla mycket grenhögar på gården så vi ska lasta in alla grenar och kvistar i ambulansen och köra på tippen i helgen förhoppningsvis. Det är mycket plats i ambulansen så den kan man använda till mycket ;)
:
I torsdags var jag till Häddal och klippte mig och blekte håret, och i fredagskväll hade vi personalfest på gammelgården. Vi fick god mat från thai-vagnen och hade det trevligt, fast jag drack alkoholfritt eftersom jag skulle upp kl 7 på lördagen och jobba :( . Vi firade även tre stycken som fyller 50 år i år med fina presenter vi köpt.
:
Jag har nyss bytt och vädrat sängkläder så nu ska jag gå och duscha, gud vad det är skönt att lägga sig i nya sängkläder :)
// Millan

1 kommentar:

  1. Värst vad ni har legat i!!
    Det blir ju jättebra i "nya" rummet/kontoret.
    Roligt att fixa och dona när man ser resultat.
    Ha det bra! Gunilla o Kalle

    SvaraRadera