torsdag 21 oktober 2010

Vintern kommer

I förrgår kvälls/natt snöade det några cm här som smälte lite och sen blev det minusgrader så det blev rena isbanorna på gatorna. Det var ju inte så kul när jag skulle åka på jobbet kl 7 igår morse med sommardäck, men jag körde väääldigt sakta och försiktigt så det gick bra, mötte en traktor som sandade strax innan jag kom fram till jobbet....dax att komma då :/

Nu har isen smällt bort lite i solen på dagarna och vägarna är lite sandade så det är bättre nu men jag har kört sakta ändå, det är fortfarande några minus grader ute, och imorse när jag skulle till jobbet var det 12,5 minus ute, det var inte roligt, så nu kommer vintern, fy.
För mig gör det inget att det är många minusgrader ute eftersom jag mest är inne, det är bilen jag är rädd om. Tänk om den inte startar en morgon!? Hemska tanke :)
Vi ska iaf byta till vinterdäck på lördag när vi ska till Linsell och ställa av ambulansen där. Men först ska vi till tippen med skräp. Tippen var ju stängd i lördags så det blev inget då.

Vårat lilla lilla körsbärsträd på gården lyste så fint med sina höstfärgade löv i solen.

Idag har jag jobbat delad tur så nu ikväll kl 20 slutade jag och gjorde helg. Jag är ledig fredag, lördag och söndag, härligt :)
// Millan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar