söndag 3 oktober 2010

Friserat buskarna

Nu är det en timme sen jag kom hem. Jag har jobbat extra på hemtjänsten 11,5 timmar idag, sen kl 7 imorse. Det är en del bilkörning och det älskar ju jag :)
Så nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på en film med Hinkas. Vi ska se Draktränaren, en ny animerad film. Och jag ska äta en tårtbit som Hinkas tagit med till mig från Linsell. Dom har firat Hinkas morfar som fyllt år, och jag kunde ju inte följa med dit idag.

Igår grejjade vi hela dagen ute på gården. Vi städade kallgaraget och bar in grillen och utemöblerna, Hinkas lackade alla lister som vi målat och jag rensade i rabatterna och klippte ner buskar och körde iväg flera lass på skottkärran. Häcken klippte jag ner för några dagar sen.
Det är några buskar kvar som ska klippas men det tar jag nån dag nu i veckan. Jag tycker det är roligt, det blir ju så fint när man är klar :)

Nä...... mot soffan
// Millan

2 kommentarer:

  1. Det var värst vad ni har varit flitiga!!
    Och efter nästan 12 jobbtimmar är det väl skönt att kura ihop i soffan :)
    Roligt när det blir fint inför vintern. Bara att vänta nu!!
    Kram//Gunilla

    SvaraRadera
  2. Ja det känns väldigt bra när man är klar med allt sen, då kan vintern få komma :) Kram / Millan och Hinkas

    SvaraRadera