onsdag 6 oktober 2010

Nakenkatt till Sveg

Vi ska skaffa en katt, en nakenkatt eftersom jag är allergisk.
Vi har tingat den här lilla missen för nån vecka sen. Rasen är Don Sphynx. Hon heter Sofia och hon är såå söt :)
Vi ska hämta henne i Stockholm första helgen i December. Hon är då 16 veckor. Hon är leveransklar vid 12 veckor men eftersom vi ändå ska till Stockholm då med Kalle och Gunilla och gå på Queen-musikal så hämtar vi henne samtidigt.

Vi hade tingat en annan katt av samma uppfödare men den katten blev hårig så då fick vi köpa den här som var lite yngre och hårlös.
Nakenkatter ska badas ganska ofta (var 10:e dag) annars blir dom lite "kladdiga" av pälsoljan eftersom dom inte har någon päls som oljan går ut i ;)

En del tycker nakenkatter är ful, det finns vissa nakenkatter som jag tycker är fula men dom flesta är söta, man vänjer sig när man kollat på dom ett tag :)
Åt dom flesta allergiker går det jättebra så jag hoppas verkligen det funkar för min allergi. Annars får vi sälja tillbaka henne till uppfödaren.
Så snart kommer första nakenkatten till Sveg, för jag tror då inte det finns någon här, kanske inte i hela Härjedalen ;)
// Millan

4 kommentarer:

  1. Sofia är sååå söt :) va liten hon är, ska ni ha kvar namnet??
    nu kommer ni starta värsta trenden i sveget...inom 1 år kommer fler ha nakenkatter :D
    Kramar från kattorteraren Nova och mig :)

    SvaraRadera
  2. Hon är verkligen jättesöt!!
    Det ska bli spännande att få vara med när ni ska hämta henne! Kram
    Mor/Svärmor

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte om vi ska ha kvar namnet eller byta, kommer inte på något bra som börjar på S.
    Det ska bli jättespännande att hämta henne :) Måste fixa iordning här hemma så allt är klart tills vi åker om 8v :)
    Kram kram / Millan

    SvaraRadera
  4. Hej! Hittade hit när jag sökte på denna kattras. Är själv allergiker. Undrar hur har det gått för dig? Tål du katten? Var i Stockholm köpte du den? Jag bor själv där. Tacksam för svar. Mvh Anna-Lena

    SvaraRadera