söndag 24 oktober 2010

Krångliga bilar :/

I förrgår provade jag att starta ambulansen eftersom den stått i flera veckor och vi skulle på tippen igår med en massa kvistar och grenar. Och den startade faktiskt.
Så igår lördag lastade jag in alla kvistar och grenar så det blev helt fullt bak i ambulansen, så när Hinkas skulle starta den alldeles innan vi skulle åka så startar den fan inte. Det var inte batteriet för den drog då runt och nästan startade, men icke.
Så det blev inget åka till tippen. Jäkla skitbil.
Senare på kvällen gick jag ut för att köra in bmw:n igen för vi ställde den utanför gården så vi skulle komma ut med ambulansen innan.
När jag vred om nyckeln på den sa det: Klick klick klick! Batteriet var dött. Jag tror jag blir tokig!
Jag körde ut Audin och Hinkas satte startkablar emellan bilarna med Audin igång, men bmw:n ville inte starta, det sa bara Klick,klick,klick........Varför måste det krångla så jäkla mycket med bilar. Men det är nog batteriet som är helt slut, det sitter inne på laddning nu iaf. Ska sätta dit batteriet från ambulansen bara vi får iväg den till Linsell :/
Pappa ska komma hit imorgon och prova med startgas på ambulansen, så jag hoppas det funkar.

Men Audin funkar den iaf. I kväll har vi varit till Linsell och bytt till dubbdäcken på den och bytt båda parkeringsljusen, så nu är den klar för besiktningen på onsdag :)

// Millan

2 kommentarer:

  1. Jorå millan, jag kommer i morgon med startgasen men eftersom det är en ambulans så kanske jag ska ta med "syrgasen" i stället :)
    Kramar / Farsan.

    SvaraRadera